V poslanski skupini SAB smo kot prvopodpisani in s podporo opozicijskih LMŠ, SD in Levica vložili zahtevo za sklic nujne seje Komisije za nadzor javnih financ (KNJF), s katero želimo preprečiti škodljiv vdor madžarskega kapitala pri projektu drugi tir in s tem ogrožanje nacionalnih interesov Republike Slovenije.

Infrastrukturni projekti so temelj za razvoj naše države, pod vodstvom Alenke Bratušek na ministrstvu za infrastrukturo pa smo pri ključnih infrastrukturnih projektih dosegli velik preboj. Drugi tir železniške povezave med Divačo in Koprom krepi geostrateški položaj Slovenije, zagotavlja dvig gospodarske aktivnosti po celotni državi in ustvarjanje novih delovnih mest v Luki Koper in širše, hkrati pa bomo z njim še pomembnejša točka na zemljevidih logističnih podjetij in tujih investitorjev.

Prav zato smo v opozicijskih strankah trdno odločeni, da tihe privatizacije Luke Koper, razprodaje državnega premoženja in obvladovanja infrastrukturnega sistema s strani Madžarske ne bomo dopustili. Sprašujemo se, zakaj smo zopet na začetku in ponovno odpiramo že zaprto finančno konstrukcijo za strateški projekt drugi tir? To je po oceni stranke SAB neodgovorno, netransparentno in povsem nepotrebno.

»Ko sem v prejšnji vladi vodila ministrstvo za infrastrukturo, smo po letih stagnacije za drugi tir potrdili investicijski program, v enem letu znižali vrednost projekta za 100 milijonov evrov in najpomembneje – zaprli smo finančno konstrukcijo. V tej je 500 milijonov predvidenih kot kapitalski vložek Republike Slovenije, za 300 milijonov je posojil (tudi s strani Evropske investicijske banke), 250 milijonov pa predstavljajo evropska sredstva. Dodajam, da v sprejetem proračunu za leto 2021 preteklo leto in v sprejetem proračunu za taisto leto novembra letos ni sprememb in finančna konstrukcija za projekt ostaja zaprta. To pomeni, da dodatnega madžarskega kapitala Slovenija ne potrebuje je na skupni novinarski konferenci izpostavila naša predsednica Alenka Bratušek.

Opozorila je, da vlada Janeza Janše ruši časovni in terminski načrt projekta, prav tako je iz igre za gradnjo izločila kitajska podjetja, ki so sicer največji partnerji Luke Koper.

»Vključitev Viktorja Orbana bi drugi tir podražila za 300 milijonov evrov, kolikor bi znašale obresti 200 milijonskega posojila oziroma vložka Madžarske. V zameno bi Slovenija naši severovzhodni sosedi pomagala pridobiti 30.000 m² zemljišč v Luki Koper ali ob njej,« ugotavlja predsednica Bratušek.

Prav zato želimo na nujni seji KNJF doseči, da se sporazum med Slovenijo in Madžarsko o sodelovanju pri gradnji in gospodarjenju z drugim tirom umakne iz postopka v državnem zboru. Predlagamo tudi, naj komisija ugotovi, da je finančna konstrukcija za izgradnjo drugega tira zaprta in so sredstva že zagotovljena brez madžarskega kapitala.

V stranki SAB ostro nasprotujemo ogrožanju strateških ciljev Republike Slovenije in bomo vztrajali, da vlada deluje v interesu države in ne v korist največje koalicijske stranke in njenih prijateljev. Le sprašujemo se lahko, kaj je predsednik vlade zares obljubil Viktorju Orbanu, da mu moramo vračati uslugo s pregrešno dragimi posojili. Madžarskemu kapitalu moramo reči odločen ne!